miercuri, 24 septembrie 2014

Viitorul preşedinte


Cine va fi? Nici cei mai străluciţi „păpuşari” nu pot avea certitudini. (ştiţi cine sunt păpuşarii, deci, NU insist).Dacă ar fi siguri, păpuşarii n-ar lansa în această competiţie atît de mulţi candidaţi (ca mai întotdeauna, în decursul ultimilor 25 de ani). Ar miza pe cîţiva candidaţi TOTAL previzibili şi desigur, controlabili. Tocmai pentru că păpuşarii nu-s siguri, lansează în competiţia aceasta un număr de candidaţi în număr excesiv. Poate-poate, că unul dintre ei, va căpăta sufragiul populaţiei şi va cîştiga această funcţie foarte importantă în stat, în special în beneficiul lor, al păpuşarilor, pare a fi ideea principală – nu principială – a dumnealor. O fi! Dar.
Presupun – pentru că n-am de unde să ştiu – că mare parte dintre candidaţi sînt direct sprijiniţi de păpuşari; presupun de asemenea, că alţi candidaţi sunt „iepuri” (termen folosit în atletism, nu insist, sper că ştiţi despre ce este vorba); şi mai presupun că, mai există cîţiva candidaţi care au intrat în această competiţie electorală, mînaţi fiind numai de credinţa că-s capabili să cîştige acest turnir electoral, respectiv mînaţi de intenţiiile cele mai bune: să-şi pună energia bunelor lor intenţii în folosul alegătorilor.
Nu voi face acum (şi nici altădată, sper!) radiografia candidaţilor. Plec de la prezumţia că toţi candidaţii (rămaşi în cursa electorală!) sunt bine intenţionaţi chiar dacă am unele rezerve pe care le-am spus frugal, mai sus.
Acum. Din cîte am observat în această precampanie electorală, NIMENI nu a discutat despre profilul de preşedinte de care are nevoie România, acum. Păpuşarilor le convine această stare (STARE!) de lucruri. De ce? Vă las să ghiciţi deşi ŞTIU că dacă vă interesează, ŞTIŢI!
Deci. Nu neapărat cine (ca persoană) va fi noul preşedinte mă interesează; mă interesează ce program are acest preşedinte şi mai ales, ce posibilităţi are de a-şi pune în operă, programul prin care se crede eligibil.
Adică, mă interesează un preşedinte care să-mi garanteze mie, simplu cetăţean că: drumul început cu sacrificii imense pe calea democraţiei de tip occidental va fi urmat; mă interesează ca viitorul preşedinte să-mi garanteze prin prestaţia sa că toţi cetăţenii sunt egali în drepturi şi egal respectaţi; mă interesează ca viitorul preşedinte să fie garantul drepturilor tuturor românilor de pretutindeni ( ştiţi, cred, că vorbesc despre românii bejeniţi); mă interesează un preşedinte care să; şi aici mă opresc pentru că-mi vine să vă întreb: VOI, ce aşteptaţi de la noul preşedinte?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu