duminică, 16 noiembrie 2014

16 noiembrie 2014 ora 20,13

Mai durează ceva mai puţin de o oră pînă vor fi date publicităţii exit poll-urile. Nu cred nici măcar o singură cifră, indiferent din partea cui vine. Pînă mîine dimineaţă suspansul se va menţine.
Spuneam cu ceva timp în urmă că dacă se vor prezenta la urne mai mult de 60 % dintre cetăţenii cu drept de vot, Ponta va pierde. La ora 19 prezenţa la vot a fost de peste 58 %. Probabil că acest procent va fi depăşit. Nu ştiu. Apoi.
Înţeleg că în ultimele ore s-a declanşat o luptă surdă între susţinătorii lui Ponta – printr-un turism electoral fără precedent pe de o parte, şi susţinătorii alegerilor corecte, pe de altă parte. Rezultatul? Vom vedea destul de curînd.
Ce vreau să spun acum? Vreau să spun că aceste alegeri mi-au lăsat un gust amar, indiferent care va fi rezultatul. Brucan a fost optimist cînd a afirmat că „stupid people” are nevoie de douăzeci de ani ca să înveţe democraţia. Ei bine, bătrînul bolşevic revopsit în democrat, s-a înşelat! „Stupid people” n-are nevoie de democraţie. Se mulţumeşte cu ceva mai puţin decît dreptul de a fi OM. Îi ajunge să fie redus la nevoia primară de supravieţuire cu orice preţ. Preţ absurd. Preţ ridicol. Preţul renunţării la calitatea de a fi OM în schimbul unui castron de linte.  
Se pare că scurtul timp de cînd România a fost invitată să facă parte din familia ţărilor democrate prin apartenenţa la UE şi la NATO n-a fost suficient pentru „stupid people” pentru a se deştepta.
Am văzut cu oroare cum întreaga lume civilizată priveşte cu stupefacţie cum românii din diaspora sunt împiedicaţi cu bună ştiinţă să voteze. Mulţumim diasporenilor! Dar. Problema este la noi, în ţară, nu la cei care au ales calea pribegiei pentru a se putea realiza. Văd cu amărăciune că acestor români le pasă mult mai mult de ţară decît le pasă celor rămaşi în ţară. Unii au stat din nou pe margine chibiţînd, alţii au ieşit la vot.
Mîhnirea mea este enormă pentru că cetăţenii României – din ţară – care au votat onest, aşteaptă cu sufletul la gură să vadă cine a înclinat balanţa: turiştii electorali, sau diaspora. AICI este problema!
Să ne înţelegem: am depăşit angoasa că Ponta va fi ales preşedinte. N-am avut prea mare încredere nici în Iohannis. Dar. Mă indispune pînă la greaţă că noul preşedinte va fi ales, dacă va fi ales, prin fraudă. Nici Hitler n-a măsluit alegerile, din cîte ştiu.

Atît pentru acum. Vor mai urma cîteva postări la temă şi apoi, mă voi reîntoarce la lecturile mele. Cărţile sunt prietenii tăcuţi care nu te trădează niciodată. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu