sâmbătă, 24 octombrie 2015

Vejer de la Frontera – Provincia Cadiz, Andaluzia

text şi foto de brindusafrunza
Octombrie cald, cu ploaia–n hlamida mestecenilor in desfrunzire, ma cuibareste in fotoliu, alaturi de sufletul blanos birmanez si o carte aburinda al incantatorului Sergiu , Radu Sergiu Ruba : « O vara ce nu mai apune ».
Imi pregatesc un ceai de iasomie si –mi caut zaharul cubic. Prin cutiuta de sticla aramie matisata, lumina strabate arhitectura ciudata a cuburilor ce –mi induc reveria alba a oraselului andaluz, uimire ce mi s-a aratat, la inceput de toamna, in drumul meu spre Cadiz, stralucind pe un deal la marginea raului Barbate : Vejer, Vejer de la Frontera.
Cufundat in istorie, după ce a fost ridicat ca oras -fortareata de fenicieni, folosit mai apoi in acelasi scop de catre romani, traind apoi cinci secole de dominatie maura, dupa care a fost capturat de regele Ferdinand de Castilia in anul 1248, Vejer a devenit un oras de granita a Spaniei recucerite de regii crestini ,"de la Frontera"fiind adaugat numelui sau .
Amprentele de gotic-Mudejar, renascentist
și baroc sunt prezente pe cladirile civile și religioase, biserici, palate si creneluri.In fiecare colt merita sa te opresti, sa te intorci si sa admiri pentru ca totul pare a fi creat pentru a intruchipa o ilustrata alba ca o perpetua pecete andaluza .
Ce-s amintirile frumoase ? « O vara ce nu mai apune » !















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu